Pressemeddelelse – Lukas Søgaard ny kandidat til KV17

Den Konservative vælgerforening i Dragør har fået endnu en ny ung kandidat på listen til det kommende kommunalvalg. I april 2017 stillede Konservative med et stærkt kandidathold. Nu tilslutter den unge Dragør borger Lukas Søgaard sig til listen og opstiller som ung kandidat for det Konservative Folkeparti i Dragør.

Lukas Søgaard er 20 år og har netop afsluttet sin studentereksamen fra Tårnby Gymnasium. Lukas er mange årige fodboldspiller i Dragør Boldklub.

Lukas Søgaard udtaler, ”Jeg har længe fulgt med i den politiske debat i Dragør. Jeg syntes Dragør er et fantastisk sted at være barn og vokse op og syntes vi har alle muligheder i Dragør. Jeg har været meget glad for min skoletid i Dragør og mine mange år som spiller i Dragør Boldklub. Men når jeg ser på kommunalbestyrelsen og ofte også borgernes debat bl.a. på facebook syntes jeg at der alt for meget er fokus på brokke sig over de små ting og der er slet ikke fokus på de lidt ”ældre” unge i Dragør. Jeg syntes de unge trænger til en stemme i det politiske arbejde i Dragør og derfor har jeg valgt at stille op. Når jeg vælger Konservative er det fordi jeg syntes det er det parti der har størst fokus på børns vilkår, på at skabe gode forhold for vores idrætsforeninger og samtidig et parti der tager et økonomisk og socialt ansvar”

Borgmesterkandidat Kenneth Gøtterup udtaler, ”Både jeg og vælgerforeningen er meget glade for Lukas tilkendegivelser. At ungdommen har fået øje på den ansvarlighed der ligger i den Konservative politik og som vi forsøger at værne om i Dragør er dejligt. Jeg er sikker på, at Lukas kan tilføre kommunalbestyrelsen noget fornyelse, en anden måde at se tingene på og jeg er helt enig med ham i, at der er stort behov for, at også den yngre generation bliver repræsenteret i kommunalbestyrelsen. At Lukas samtidig har mange års erfaring fra idrætslivet i Dragør og kender deres behov og vilkår vil være endnu en styrke for den Konservative politik i årene fremover. Og at vi som det eneste parti kan stille med flere unge kandidater er dejligt”

For yderligere information kontakt:

Lukas Søgaard, tlf. 60624715

Kenneth Gøtterup, tlf. 30101082