Konservatives budgetforslag til 2019-2022

Vi har valgt ikke at være i budgetforlig med AOV i dette år.

Årsagen er et AOV ønske om at

• spendere flere millioner på en white water park
  • salg af adskillige af kommunens institutioner
  • lukning af børnehaver
  • generelle forringelser på kerneydelserne til vores borgere.

Alt dette har man kunne læse om i den offentlige debat på Facebook.

Vi anerkender til fulde den alvorlige økonomiske situation vi står i. Vi ønsker en generel rammebesparelse på bl.a. 17 millioner kr., men ikke en besparelse der bare udmøntes uden bind for øjnene. Vi ønsker budgetterne gennemgået med en tættekam og i samarbejde med brugerbestyrelser, råd og nævn og ikke mindst direktionen, et nyt oplæg til politisk prioritering. Vi vil tage ansvar for udmøntningen, men ønsker en ordentlig drøftelse af muligheder, inden vi træffer beslutning.

Samtidig ønsker vi en ny prioritering af anlægsbudgettet. Vi skal ikke fortsætte nuværende anlægsprioriteringer hovedløst, da vi over de kommende 4-5 år vil have økonomiske udfordringer. Der for er vi nødsaget til at lave en ny vurdering af, hvad der er akut, hvad der er behov for og hvad der vil være rart at have.

Endelig er der i denne valgperiode oprettet fire stående udvalg som uden problemer kan slankes til to udvalg. Dermed kan vi spare på honorarerne til politikkerne.

Konservatives budgetforslag

Afstemningsark