Konservativ velfærd – hvad er det?

For os er det en selvfølge, at vi tager os af hinanden i de fællesskaber, vi indgår i. Det gælder først og fremmest familien, som er det naturlige udgangspunkt for ethvert menneske. Vi ønsker at holde fast i den medmenneskelighed og den næstekærlighed, der naturligt eksisterer mellem mennesker. Derfor støtter vi også, at vi som borgere selv beholder det ansvar, der ligger i at passe på andre. Vi er imod, at man kan deponere sit sociale ansvar gennem en skattebillet. For hvis det offentlige overtager for meget af det ansvar, der egentlig er vores eget, mister vi fornemmelsen for ansvar og den nærhed, der ligger i at hjælpe hinanden i familien, blandt venner eller i lokalsamfundet. Det offentlige skal til gengæld blive bedre til at hjælpe de mennesker, som ikke kan klare sig selv, heller ikke selvom de får en hånd fra deres familie. Det Konservative Folkeparti arbejder derfor for et Dragør, hvor velfærden er i højsædet, men hvor vi også som familier tager et ansvar

Skolerne

Konservative sikrer i næste valgperiode maks 24 elever i klasserne. Skoleledere, personale, forældre og børn, skal være med til skabe den gode skole. Vi skal som politikere lægge rammerne, og en klar politisk målsætning om maks 24 børn i klasserne giver gode vilkår. Men vi skal også have skoler, hvor det er naturligt at vi som forældre tager ansvar for hinanden som børn og hvor dannelse er i højsædet.

Ældreplejen

Konservative mener at vi skal have et plejehjem i Dragør, hvor der er tilstrækkeligt med personale til at der også er tid til at gå en tur med de ældre. Hvor tiden til nærvær, en snak over kaffen er muligt. Vi har dygtigt personale i dag i vores pleje, men buen er spændt hårdt. For hårdt og derfor må vi tilføre flere ressourcer til Enggården. Samtidig skal ældre der bor i egen bolig have mulighed for at få bad efter behov.
Og endelig skal vi fastholde den frisklavet mad til de ældre der modtager dette fra kommunen. Frysetørret og vakumpakket mad, er IKKE Konservativ velfærd. Men vi vil også gerne have en kultur hvor man som pårørende på besøg giver sig tid til en snak med naboen og viser at vi vil hinanden.

Daginstitutionerne

Dragørs daginstitutioner ligger i toppen af danske daginstitutioner. Det skal vi fastholde og qua det dygtige personale og ledelse kan vi netop sætte fokus på velfærden i Daginstitutionerne. Vi skal fastholde den højere normering vi har end andre kommuner. Vi skal fastholde forskellige typer af institutioner. Vi skal have fokus på tidlig sprogudvikling og vi skal danne børnene til at være omsorgsfulde, rummelige, imødekommende og nysgerrige på hinanden.

Konservativ sikre velfærd og ordentligt drift

Konservative i Dragør er ikke til de store eksperimenter på velfærdsområdet. Vi skal drage nytte af den viden de større kommuner har og så skal vi omsætte det til kvalitet, omsorg, faglighed og nærvær i Dragør. En driftssikker kommune der fastholder fokus på kernevelfærden er vigtigt for os. Skal dette lykkedes er det vigtigt at et bredt politisk flertal finder sammen efter valget i et samarbejde, hvor politisk stabililtet og viljen til at indgå forlig er i højsædet.

Godt valg til alle partier og vi håber I vil støtte os de næste fire år i arbejdet med at værne om velfærden og et Dragør til glæde og gavn for os alle.

Jerrik Walløe

Den Konservative byrådsgruppe