Stor tilslutning til vælgerforeningens medlemsmøde

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Onsdag den 2. november havde de på Wiedergården godt 100 fremmødte medlemmer af den Konservative vælgerforening chancen for dels at møde den populære konservative justitsminister Lene Espersen (der som bekendt bor i Dragør) og dels få en nærmere præsentation af de konservative kandidater.

Lene Espersen mødte som altid frisk og energisk på trods af at hun ankom direkte efter folketingets spørgetid. Lene fortalte om hvor tæt kontakt de konservative folketingsmedlemmer har til de konservative borgmestre og pointerede hvor vigtigt det var, at en kommunes folkevalgte byrådsmedlemmer er med i et landsdækkende parti med præsentation i folketinget. Hun kom med et eksempel på, hvor stort et besvær en borgmester har med at få forståelse for lige sin kommunes situation, på trods af at han er en meget dygtig og reel mand. Hans problem lå næsten ene og alene at han var valgt på en lokalliste og derfor ikke havde noget netværk – hverken i amt eller folketing. Især efter kommunalreformen træder i kraft, hvor al lovgivning vil rette sig mod kommuner af en størrelse på 50.000 indbyggere, vil det være afgørende for Dragør at borgmesteren er en person med et sådan netværk.

Efter at Lene Espersen havde afsluttet sit indlæg blev muligheden for at spørge ind til de enkelte kandidaters meninger og holdninger til lokale spørgsmål.