Ny formand Uffe Jacobsen

Ved den ordinære generalforsamling den 25. januar 2010 var der valg ifølge foreningens vedtægter. Som nyvalgt formand takker jeg for  tilliden, og er stolt og glad for at stå i spidsen for vælgerforeningens bestyrelse, og for det arbejde der venter os.

Kommunalvalget i Dragør må betegnes som et katastrofevalg fordi vi gik tilbage fra 7 til 3 pladser. Min vurdering er at valget faktisk blev tabt i løbet af de sidste 4 år, og at valgkampagnen slog fejl. Det må også konstateres at de andre partier hverken var interesserede i at tale valgforbund eller konstituering med os. Det skal vi have rettet op på. Derfor er planen at vi i løbet af de næste fire år arbejder målrettet på at Konservative igen bliver det førende parti i det borgerlige Dragør. Nu skal vi stå sammen og se fremad, og der skal samarbejdes både internt og eksternt.

Der er allerede nu etableret et tættere samarbejde mellem bestyrelsen og byrådsgruppen, og der vil blive iværksat flere nye tiltag som også betyder at medlemmerne vil blive inddraget. Lige nu er Kommuneplan 2009 i høring frem til 6. april. Det vil være naturligt at vi afgiver et høringsvar, og i den anledning vil jeg opfordre medlemmerne til at komme med tilkendegivelser. Forslaget findes på kommunens hjemmeside www.dragoer.dk.

I forhold til de andre partier har jeg foreløbig haft kontakt med Venstres formand i Dragør, og vi er enige om at genoptage et tæt samarbejde. Desuden er jeg i kontakt med Konservative i Tårnby med henblik på indstilling af en folketingskandidat snarest muligt.

Lige nu arbejder bestyrelsen på en arbejds- og mødestruktur som betyder at vi i løbet af dette forår får placeret de mange opgaver bestyrelsen har, og sikrer at vi ikke kommer bagud.

Den nye bestyrelse, som konstituerede sig den 15. februar, er et stærkt hold med en stor bredde og erfaring.
Kom med din mening – den er vigtig for os. Skriv eller ring gerne til bestyrelsen med dine synspunkter, spørgsmål, forslag, ros eller ris

De bedste hilsener
Uffe Jacobsen