Pressemeddelelse: Ny svømmehal i Dragør

Kommunalbestyrelsen besluttede på sit møde den 23. april at undersøge muligheden for at bygge en kommunal svømmehal ved Hollænderhallen i Dragør.

Borgmester Eik Dahl Bidstrup glæder sig over, at der nu tages et stort skridt på vejen mod en ny svømmehal i Dragør.

”Det står højt på ønskelisten, at vi får vores egen svømmehal her i Dragør. Jeg er derfor utroligt glad for, at vi nu tager et stort skridt mod at realisere dette ønske. Det skyldes vores markant forbedrede økonomistyring i kommunen og salget af grunden ved Vierdiget, at vi kan tage fat på arbejdet med en ny svømmehal”, siger borgmester Eik Dahl Bidstrup (V).

”Dragør har i for lang tid savnet en svømmehal. Det er glædeligt, at Dragørs økonomi nu er blevet så god, at flertallet nu kan sætte projektet i gang. Allerede til august 2015 vil byrådet kunne godkende projektet”, siger Morten Dreyer (O).

”At få en svømmehal der er drevet af og bygget af kommunen, har i alle årene stået på den konservative ønskeseddel. For Konservative var det afgørende, at vi først træffer en beslutning, når vi kender kommunens samlede økonomi, og det gør vi nu. Derfor er det nu tiden til at realisere endnu et af vores valgløfter og dermed lægge OPP projektet endeligt i graven. Vi er utrolig glade for, at vi som politisk ledelse nu sætter en ny dagsorden og kan indfri mange borgeres ønske”, siger Kenneth Gøtterup (C).

”Socialdemokraterne er glade for, at vi nu kommer nærmere en ny svømmehal. Den har vi manglet. En svømmehal, hvor vores børn kan lære at svømme, hvor familierne kan hygge sig, og som vil bidrage til øget sundhed og livskvalitet hos borgerne”, siger Allan Holst.

Undersøgelse færdig i august

Dragør Kommune går nu i gang med at analyserer mulighederne for en kommunalt finansieret svømmehal ved Hollænderhallen. Resultaterne af undersøgelsen vil blive forelagt kommunalbestyrelsens medlemmer på et budgetseminar ved udgangen af august 2015. Derefter vil kommunalbestyrelsen så træffe beslutning om, hvorvidt realisering af en ny svømmehal i Dragør er mulig.