Konservative sikrer Dragørs fremtid

Præcis om 14 dage skal du sætte dit kryds til kommunalvalget. Dit kryds vil være med til at bestemme Dragørs fremtid. Særligt socialdemokraterne og DF har været ude med riven og har brugt det meste af valgkampen på at fortælle, at Konservative ingen ting vil. Denne oplevelse stemmer ikke helt overens med de mange forslag vi i de sidste 4 år har fremsat, både inden for ældreområdet, havnen, børn og ungeområdet, kulturen, økonomien mv. Der i mod må vi konstatere, at vores forslag er blevet nedstemt med bemærkninger om, at det er gode forslag, men de skal bare ikke gennemføres nu og på denne måde rykker Dragør kommune sig aldrig.

Erhverv, turisme og vækst

I denne uge afholder Dragør erhverv vælgermøde om erhvervslivets vilkår. AmagerListen har haft travlt med at i tale sætte, at det er omsonst at drøfte erhvervsudvikling, Venstre og socialdemokraterne tror, at erhvervsudvikling handler om at nedsætte grundskylden. Det er trist, at der ikke er større visioner. Konservative gennemfører, når vi har sikret en ansvarlig ledelse af kommunen, et styrket samspil med erhvervslivet. Vi skal sammen med erhvervslivet skabe vækst og udvikling i gågaden. Den skal summe af liv. Vi skal målrettet arbejde for flere uddannelsespladser hos de erhvervsdrivende og vi skal binde sløjfen mellem erhvervslivet, kommunens udvikling, det frivillige foreningsarbejde. Turismeindsatsen skal i et samspil med de frivillige professionaliseres og Dragør skal både på land og verdenskort. Hvis sådanne visioner skal gennemføres til gavn for borgerne, kræver det politiske ledelse der brænder, og ikke er brændt ud. Den ledelse leverer vi.

Børn, familier og ældre

Et andet område vi i denne uge skal debattere på vælgermødet er børn og familier når forældrenævnet holder vælgermøde. Det er med spænding om alle partierne deltager, for sidst der blev inviteret til møde med partierne på Vierdiget skole mødte kun Konservative og Liste T op.

Børn, familie og ældre er nogle af de vigtige områder i den kommunale velfærd. Derfor er det afgørende, at vi hele tiden sætter nye mål for en ordentlig familiepolitik. Vi må aldrig forfalde til at sige, at det er godt nok, at vi har nået målet, eller at vi skal være glade for, at vi ikke sparede på området i år. Visionerne skal være tilstede og målene sættes højt. For konservative er det afgørende, at vi hele tiden sikrer høj faglig kvalitet i vores ydelser, at familierne oplever at kommunens tilbud fungerer, at børn og ældre altid er i centrum når beslutninger skal tages og at vi inddrager og går i dialog med de forskellige grupper. Fire områder som er vigtige, hvis vi skal have en attraktiv kommune at være barn, ung, familie eller ældre i. Og det er vel det vi alle ønsker.

Borgmesterkandidat