Asger Larsen ny folketingskandidat i Tårnbykredsen

Dragørs tidligere borgmester Asger Larsen blev onsdag valgt som ny konservativ folketings-kandidat for Tårnbykredsen. Dermed kan én af Amagers mest markante politikere være på vej mod en landspolitisk karriere.

De konservative i Tårnby og Dragør valgte på et velbesøgt opstillingsmøde onsdag den 21. marts at opstille Dragørs tidligere borgmester Asger Larsen som ny konservativ folketingskandidat i Tårnby-kredsen, der indtil 1. januar hed Amagerkredsen.

Asger Larsen er kendt som én af de mest markante politikere på Amager. Asger Larsen har været aktiv i Dragør kommunalbestyrelse siden 1994 og blev i 2001 valgt som borgmester i kommunen. Det blev til fire succesrige år på posten, hvor det bl.a. lykkedes at redde kommunen ud af Indenrigs-ministeriets kløer efter flere års økonomisk katastrofekurs. Ved kommunalvalget i 2005 blev Asger Larsen og De Konservative da også belønnet af vælgerne med stor fremgang, men valgnattens konstituering kostede alligevel borgmesterposten.

I 2005 blev Asger Larsen også indvalgt i det nye regionsråd for Region Hovedstaden, hvor ikke mindst sundhedspolitikken og kampen for et nyt stort hospital i Ørestaden har fyldt meget.

Med opstillingen som folketingskandidat træder Asger Larsen nu ind på den landspolitiske scene. Og hvis vælgerne ved det kommende valg belønner Asger Larsen med en plads i Folketinget, så er der ingen tvivl om, at De Konservative vil få en erfaren mand på “tinge” med indsigt i så forskellige områder som indenrigs-, trafik-, udenrigs- og sundhedspolitik.

Asger Larsen afløser Thomas von Jessen, der efter et par år som folketingskandidat ikke ønskede at genopstille.

Det Konservative Folkeparti i Tårnby

Det Konservative Folkeparti i Dragør