Endnu et begivenhedsrigt år

Konservative i Dragør & Store Magleby kan lægge endnu et begivenhedsrigt år bag sig.

2010 bød på både godt og skidt

2010 blev som bekendt et år hvor dragørborgerne har været gruelig meget igennem;  den lange vinter, askeskyen, det massive kommunale underskud, besparelser og atter besparelser, og en ny vinter som lagde sit kolde tæppe ud over landet.

2010 var også året hvor vi i Den Konservative Vælgerforeningen i januar samlede os i en ny bestyrelse, og hvor vores nye byrådsgruppe så dagens lys.  Vi arbejder godt sammen, og har i årets løb således sat vores præg på det politiske liv. Dette skyldes ikke mindst en samarbejdsånd og viljen til at se resultater.

Vi har også valgt en ny folketingskandidat i kredsen – Helle Bonnesen.

Det tegner godt for fremtiden, og dermed er vores mål – at det Konservative hold vender endnu stærkere tilbage ved næste kommunalvalg – kommet indenfor rækkevidde.  Det borgerlige Dragør – og det borgerlige Danmark – har i det hele taget brug for et stærkt konservativt hold.

Den nyvalgte kommunalbestyrelse som startede 1. januar 2010 kom desværre ikke til at betyde en ”ny start” for Dragør.  De fleste nyvalgte kommunalpolitikere blev rystede over de dystre udsigter, nogen fordi ingen af deres gyldne løfter kommer til at gå i opfyldelse foreløbig, andre har mistet modet over de mange kedelige ting der måtte gøres  – og som fremadrettet skal gøres – i forsøget på at genoprette kommunens dårlige økonomi.

2011 bliver fortsat op ad bakke

Hvad byder 2011 på?  Et årsskifte er en ny start – nu skal vi se fremad med friske øjne!   Det Konservative hold er klar, og ser frem til samarbejdet!

Situationen er den, at uanset hvor positive briller man tager på, så er det svært at se at 2011 bliver lettere end 2010.

Den politiske debat i Dragør er stadig domineret af den alvorlige økonomiske krise som byen befinder sig i. Dette vil naturligvis betyde at vores politiske prioriteringer ikke kommer til at handle om budgetudvidelser, men om omstruktureringer, effektiviseringer, og gennemførelse af vedtagne besparelser. Her vil Konservative byde ind med ansvarlighed og samarbejde.

Den største forhindring på vejen til økonomisk genopretning i Dragør, er dog menneskelige faktorer: manglen på effektivitet i den politiske ledelse, og handlingslammelse som medfører at der hele tiden skal spares mere og mere til næste år.  Dette forventer vi er slut nu.

Den Konservative Vælgerforening ønsker alle et godt nyt år!

Uffe Jacobsen